عارف: آمادگی داریم زندان اوین را به دانشگاه تبدیل کنیم-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

عارف: آمادگی داریم زندان اوین را به دانشگاه تبدیل کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که دولت آمادگی دارد مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کند و این اقدام را به نفع کشور دانست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 14
کد خبر: ۲۵۷۲۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، در مراسم اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور، در سخنانی به محافظه‌کاری روسای دانشگاه‌ها در یک یا دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره‌های گذشته، نامه‌هایی با امضای ۸ تا ۱۰ رئیس دانشگاه به دولت ارسال می‌شد که حاوی مطالبه‌های جدی بود و معمولاً به آنها پاسخ داده می‌شد. اما در سال‌های اخیر، این نوع پیگیری‌ها کاهش یافته است.

وی با مقایسه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۸۱، پرسید که کجا رفتند آن مطالبات و پیگیری‌ها و چه تغییراتی در این زمینه ایجاد شده است.

عارف تأکید کرد که ماندگاری در پست‌ها نباید مانع از انجام وظایف ذاتی و اجتماعی دانشگاه‌ها شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت که دانشگاه‌ها تنها وظیفه تولید علم و تربیت دانشجو را ندارند، بلکه وظایف دیگری نیز بر عهده دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

عارف با بیان اینکه دانشگاه هنوز مرجعیت خود را از دست نداده و اعتماد مردم به استادان و دانشگاه‌ها بالاست، پرسید که چقدر از این اعتماد استفاده می‌شود. او هشدار داد که اگر غفلت کنیم و محافظه‌کار باشیم، ممکن است این جایگاه حفظ نشود و مردم به این امر توجه خواهند کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که دولت آمادگی دارد مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کند و این اقدام را به نفع کشور دانست.

وی افزود که با این کار، پیام مهمی به دنیا ارسال می‌شود مبنی بر اینکه زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم.

وی همچنین به قدمت این مصوبه اشاره کرد و گفت که از عمر آن ۲۱ سال می‌گذرد و امیدوار است که این طرح به مرحله اجرایی برسد و به پیری نرسد. این سخنان نشان‌دهنده عزم دولت برای استفاده از فضا‌های غیرمفید و تبدیل آنها به مراکز آموزشی و پژوهشی است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار